Kako dobro napisati biografiju?
Posao i zaposlenje 18. 01. 2013, Comments OffIstaknite se biografijom
Dobro napisana biografija je samo korak do uspješnog zaposlenja. Naravno da su radno iskustvo, vještine i osobnost bitne prilikom izbora, ali prezentovanje ličnih vještina može biti ključni dio zaposlenja. Ponekad zaposlenici koji primaju biografije budu jako zauzeti pa biografije koje se ne ističu samo prolete kroz njihove ruke. Da se ovo ne bi desilo potrebno je napisati biografiju koja pored svih kvalifikacija izgleda privlačno.
Kako dobro napisati biografiju i privući pažnju poslodavcu zavisi od osobe do osobe, evo nekoliko savjeta koji će pomoći u tome.
Čitajući biografije, osoba zaposlena u ljudskim resursima će primjetiti da se mnoge riječi ponavljaju, pa na primjer, odgovoran za, zaslužan za će izgubiti svaki smisao. Kako bi se ovo izbjeglo, a biografija postala primjetna potrebno je igrati se sa riječima i frazama koje nisu svakodnevne. Istražujući na internetu takvih primjera se može naći na stotine.
Koliko god je to moguće, ne preporučuje se slati istu biografiju svakom poslodavcu. Bolje je biografiju malo izmijeniti i napisati je tako da odgovara poslu za koji se prijavljuje.
Radno iskustvo i vještine najbolje je pisati hronološkim redom. Tako će poslodavac uvidjeti kako je kandidat napredovao u karijeri, a i biografija će sama pokazati kako potrebne vještine mogu pomoći kompaniji u ostvarivanju ciljeva.
Osoba koja pregleda biografije ima jako malo vremena i ako za 20 sekundi ne pronađe ništa interesantno u vezi osobe koja se prijavila za posao, ona će odložiti biografiju. Ovo je razumljivo jer je potrebno pregledati stotine biografija koje su slične. Zato se treba odmah fokusirati i napisati biografiju gdje se nabrajaju vještine u redovima kako bi se olakšalo čitanje. Biografija treba da je manja od dvije strane, pa obzirom na to riječi trebaju biti pažljivo izabrane i informativne, ali ne i previše očekivane.
Obzirom da ima mnogo biografija koje se trebaju pročitati, osoba koja je zadužena za to se uglavnom fokusira na ključne informacije. Da ne bi iščitavala sve, radno iskustvo i kvalifikacije se mogu staviti na početak i tako će se olakšati pretraga.
Jedna od stvari koje poslodavac može pitati je da se objasne rupe u biografiji. Na to se misli ako osoba nije bila zaposlena godinu ili dve dana, šta je radila tada, da li se edukovala, unapređivala i slično. Sakrivati to od poslodavca može izazvati samo sumnju, a sumnja može rezultirati nepovjerenjem i nedobijanjem posla.
Vizuelni efekti
Biografija bi trebala biti profesionalna i jednostavna. Mnogi su se zapitali da je u redu dodati boje, hoće li se biografija isticati i da li tako odaje utisak neprofesionalnosti?
Ako se kandidat prijavljuje za posao koji ima veze sa dizajniranjem, takav dodatak u biografiji je prednost jer pokazuje znanje u toj oblasti, dok se za sve druge poslove preporučuje standardna biografija. Jedino pravilo kojeg bi se svi univerzalno trebali držati je jasnoća pisanja.